Inspirujące firmy: Stylepit – polski oddział największego sklepu internetowego branży fashion

10.12.2015
Autor: Kacper Skoczylas, Zdjęcia: Studio Stylepit

Witamy wszystkich w kolejnej odsłonie cyklu poświęconemu ciekawym przedsiębiorcom z regionu. W maju chcemy opowiedzieć Wam o firmie, która zlokalizowała swoje centrum dystrybucyjne oraz działy wspomagające pod Szczecinem i stąd wkracza na polski rynek. Mowa tutaj o Stylepit, czyli platformie sprzedaży internetowej oferującej odzież i obuwie - przede wszystkim skandynawskich marek. O samej marce, jak i planach na dalszy rozwój rozmawiamy z Martą Banaszkiewicz, manager studio firmy Stylepit.

 

 

STYLEPIT w liczbach:


70 tys. unikatowych produktów
ponad 1000 światowych marek
ok. 2000 zamówień zrealizowanych dziennie
20 rynków zbytu
blisko 300 pracowników
12 tys. m2 powierzchni użytkowej magazynu


hot°: Na wstępie prosilibyśmy o wyjaśnienie w kilku zdaniach czym właściwie jest Stylepit.pl?


Marta Banaszkiewicz: Stylepit to duńska platforma e-commerce z siedzibą główną w Kopenhadze, ale wspomagana już od blisko dwóch lat przez oddział w Polsce. Jej asortyment to przede wszystkim odzież i obuwie dla kobiet, mężczyzn i dzieci, ale także sprzęt sportowy, zabawki, a nawet artykuły wyposażenia wnętrz. Mimo iż naturalnym i głównym rynkiem zbytu jest dla firmy Skandynawia, od niedawna prowadzi ona wzmożone działania marketingowe również w Polsce.

 

 

hot°: Mamy już kilka podobnych serwisów na polskim rynku, np. Answear czy Zalando. Nie boicie się konkurencji?


W porównaniu ze Stylepit obie te firmy są stosunkowe młode. Stylepit to już przeszło 14 lat działalności w obszarze sprzedaży internetowej. Przeszliśmy bardzo długą drogę od maleńkiej firmy z siedzibą, dosłownie, w piwnicy, przez debiut na duńskiej giełdzie w 2012 r., aż do teraz, gdy realizujemy zamówienia klientów nie tylko z całej Europy, ale i ze Stanów Zjednoczonych. Ilość wyzwań, którym w tym czasie stawiliśmy zwycięsko czoło, napawa nas optymizmem i nie pozwala bać się konkurencji.

 

hot°: Co jest Waszym wyróżnikiem? Dlaczego powinienem wybrać Was kiedy szukam w sieci ciekawych ubrań?


W stosunku do konkurencji możemy pochwalić się największym i najnowszym asortymentem grupy Bestseller, która jest naszym kluczowym partnerem. Należą do niej dobrze znane i lubiane w Polsce marki, takie jak damska Vero Moda czy męski Jack&Jones. Stawiamy też na tzw. „private label”s, czyli nasze własne marki odzieżowe: Cheaploader I Stylepit. Charakter tych produktów jest na wskroś skandynawski, bo stoi za nimi nasz, kopenhaski team projektantów. Dlatego klienci, którzy szukają ubrań prostych, a wręcz minimalistycznych, bardzo współczesnych, powinni w pierwszej kolejności odwiedzić naszą stronę internetową.

 

 

hot°: Z jakimi markami współpracujecie? Czy skupiacie się tylko na największych brandach, czy również można u Was dostać ubrania zaprojektowane przez młodych niezależnych projektantów?


To, jakie marki oferujemy, determinuje nasze motto: Fashion For All Kinds. Przy tak ogromnym asortymencie możemy zaspokoić potrzeby klientów o różnych gustach i różnej zasobności portfela. Mamy, na przykład, szwedzkie Tiger of Sweden i Filippa K, czy też globalnie znane Calvin Klein i Emporio Armani, czyli marki premium dla klienta wymagającego i zamożnego. Z drugiej strony, jest też całe spektrum marek segmentu high-street zorientowanych na aktualne trendy, takich jak Only i Selected. Można u nas kupić też buty sportowe New Balance i Nike czy też kultowe jeansy Levi's i Cheap Monday oraz odzież sportową hi-tech od Peak Performance i The North Face. Nie mniej jednak, przy sprzedaży na tak dużą skalę, możemy sobie pozwolić na współpracę jedynie z wiodącymi i zaufanymi markami.

 

 

hot°: Dlaczego akurat wybraliście Szczecin? Dużo ludzi mówi, że nie jest tu łatwo prowadzić biznes…


O wyborze nowej lokalizacji centrum dystrybucyjnego zadecydowało korzystne położenie Szczecina względem Skandynawii i Europy Zachodniej. Gwarantuje ono bezzwłoczną dostawę zamówień do klientów na całym kontynencie. Chcąc podnieść standard oferowanych usług, zdecydowano się również przenieść tu inne działy firmy, takie jak choćby studio fotograficzne, odpowiedzialne za wykonanie zdjęć wszystkich produktów dostępnych na stronie internetowej Stylepit.
Sama decyzja o przeniesieniu do Polski tak ważnych działów firmy pokazuje, że jakość prowadzonych tu procesów w połączeniu ze skandynawskim wyczuciem mody pozwala firmie uzyskać oryginalny charakter w branży e-commerce.


hot°: Macie jakieś promocje w maju, którymi chcielibyście się pochwalić?


Dbamy o to, żeby do naszych klientów docierały oferty promocyjne zmieniające się na bieżąco. Zapraszamy do subskrypcji newslettera i na naszą stronę facebookową www.facebook.com/stylepitpl, gdzie codziennie informujemy o naszej ofercie, przedstawiamy sprzedawane marki oraz pokazujemy kulisy działania firmy.

 

hot°: Zatem życzymy Wam powodzenia! Cała redakcja trzyma kciuki!


Dziękujemy.