Opera na Zamku

Opera na Zamku
Opera na Zamku - Korsarzy 34, Szczecin

 

Cztery pory roku
SPEKTAKL DLA DZIECI
Autor: Antonio Vivaldi
17.03.2019,start.12


Wystarczy poobserwować dzieci bawiące się przy dźwiękach muzyki, by pojąć, że odnajdują w niej idealny język opisywania świata oraz siebie. O tym, że muzyka i taniec rozwijają wyobraźnię oraz otwierają nowe drogi, nie trzeba nikogo przekonywać.

 

Zapraszamy najmłodsze dzieci do świata muzyki, dźwięków, instrumentów, tańca i zabawy. Motywem przewodnim spektaklu jest cykl czterech koncertów skrzypcowych Antonia Vivaldiego, granych na żywo. Rodzice i opiekunowie także biorą udział w spektaklu i razem z dziećmi podróżują w głąb muzycznego świata. Scenariusz uwzględnia wiek dzieci i stopień ich rozwoju. Treści są dla nich zrozumiałe i zajmujące.

 

 

-------------------------------------------------------

 

 

Hrabina Marica
OPERETKA
Autor: Imre Kálmán
16.03.2019,start.19
17.03.2019,start.18


Hrabina Marica to drugi po Księżniczce czardasza wielki sukces Kálmán'a. Udowodnił raz jeszcze, że znakomicie czuje się w węgierskich rytmach, imponując bogactwem efektownych łatwych do zapamiętania melodii. Ona – hrabina, otoczona wianuszkiem adoratorów, a jednak samotna.

 

On – zubożały hrabia, udający rządcę, szukającego pracy. Historia o wielkiej miłości i przebierankach arystokratów, gdzie ostatnie słowo musi mieć bogata ciotka, która ratuje zakochanych od klęski miłosnej i… finansowej ruiny. Realizatorzy szczecińskiej Hrabiny Maricy inaczej spojrzeli na klasyczną operetkę, nasycając ją groteską i surrealizmem, ulatując w rejony fantazji i marzeń.

 

 

-------------------------------------------------------

 

 

 

Pajace / Gianni Schicchi
OPERA KOMICZNA
Autor: Rugiero Leoncavallo, Giacomo Puccini
09.03.2019,start.19
10.03.2019,start.18


Gianni Schicchi to jedyna opera komiczna Giacoma Pucciniego i do dziś aktualna. Puccini w swojej jednoaktówce opisuje relacje rodzinne, miłość ojcowską i manipulacje córki, chciwość i zawiść rodem z polskiego piekiełka narodowego – śmierć bogacza, testament i próby przejęcia przez każdego z członków rodziny jak największej części majątku. W drugiej części spektaklu, podczas Pajaców, zobaczymy zakulisowy świat opery, z jej garderobami, mechanizmami, a nawet piknikiem widzianym z lotu ptaka.

 

Ciągła zmiana dekoracji, demontaż, ukażą nam dobitnie życie jako parabolę teatru, sceny, na której umieramy przez wiele lat i nikt się nie śmieje tak jak w operze przy długich ariach śmierci.

 

 

-------------------------------------------------------

 

 

Così fan tutte
OPERA
Autor: W. A. Mozart Opera
22, 23.03.2019,start.19
24.03.2019,start.18


„Wierność kobiety jest jak Feniks, wszyscy o niej słyszeli, ale nikt nie wie gdzie jej szukać...“
Tak śpiewa na początku Così fan tutte Don Alfonso, jeden z bohaterów opery buffa Wolfganga Amadeusza Mozarta, powodując tym samym lawinę niespodziewanych działań i zdarzeń. A wszystko to w przepięknej scenerii mórz południowych, gdzie powietrze jest gorące, a namiętności jeszcze bardziej.

 

Liczne pomyłki i zamiany ról czynią z Così fan tutte najzabawniejszą chyba komedię w dorobku Mozarta, która ma jednak poważne przesłanie – skłania do refleksji nad ludzką naturą i namysłu, na czym naprawdę opiera się związek dwojga ludzi.

 

 

-------------------------------------------------------

 

 

Proces
OPERA
Autor: Philip Glass
30.03.2019,start.19
31.03.2019,start.18


Metaforę samotności i słabości człowieka, zawartą w mrocznej powieści Franza Kafki, znakomicie wykorzystał w swojej kameralnej operze słynny współczesny kompozytor Philip Glass, nominowany do Oscara i zdobywca Złotego Globu. Premiera Procesu odbyła się w Royal Opera House w Londynie w 2014 roku w koprodukcji z Music Theatre Wales. Libretto napisał wybitny reżyser i scenarzysta, zdobywca Oscara, Christopher Hampton.

 

Muzykę w Procesie charakteryzuje ogromne napięcie. Philip Glass, oszczędny w środkach muzycznego przekazu, stosuje powtórzenia, rytmy wzmagające poczucie strachu i absurdu: „Myślę o swoich kameralnych operach jak o bombach neutronowych – małe, ale z potężną siłą rażenia”.