Fashion Person: Magdalena Czarnecka i twojeph

07.12.2016 0 komentarzy
Autor: Piotr Żelachowski, Zdjęcia: Archiwum Magdy

W cyklu Fashion Person prezentujemy szczecińskie postacie lub firmy związane z branżą modową. Niektóre wybrane przez nas osoby są już po pierwszych sukcesach, inne są 100% debiutantami, zdarzają się nam również wywiady z prawdziwymi gwiazdami na firmamencie mody. Mamy nadzieję, że nasze artykuły pomogą dostrzec Wam Czytelnikom, że dobra moda to nie tylko Warszawa. Być może uda nam się również w promocji tym wszystkim, którzy debiutują a uznanym nazwiskom dodatkowe zainteresowanie nigdy nie zaszkodzi… Bohaterką naszego, kolejnego wywiadu jest Magdalena Czarnecka, kreatywna i oryginalna w swojej działaniach właścicielka marki biżuteryjnej twojeph.

 

Kampania kolekcji a/w  2016/2017 ikONA

 

hot°: Zacznijmy nasz wywiad od podstawowego pytania - Czy w Szczecinie można robić w ogóle modę?


Oczywiście. Modę można robić w każdym miejscu na Ziemi bo powstaje w głowie osoby, która ją tworzy, niezależnie od położenia geograficznego. W dobie Internetu wszystko lub prawie wszystko można zorganizować zdalnie. Liczy się pomysł, zaangażowanie, ciężka praca i odrobina szczęścia. Poza tym jest sporo marek, które udowodniły, że można osiągnąć sukces tworząc właśnie w Szczecinie m.in. Sylwia Majdan, Yuliya Babich, Fanfaronada, Stoprocent czy HO::LO.

 

Kampania kolekcji a/w  2016/2017 ikONA

 

Kampania kolekcji a/w  2016/2017 ikONA


hot°: Jak i kiedy zaczęła się Twoja przygoda z biżuterią? Dlaczego akurat taki wybór?


Nie zastanawiałam się dlaczego, po prostu poczułam, że chcę robić biżuterię i zaczęłam to robić. Znajoma sprezentowała mi bransoletkę ze skóry, która bardzo mi się spodobała i nosiłam ją właściwie do wszystkiego. Gdy nadgryzł ją ząb czasu postanowiłam odtworzyć podobną własnoręcznie. To było w 2011.


Poszukiwanie materiałów i sposobów jak wykonać duplikat sprawiło mi ogromną frajdę i nie wiem kiedy z jednego modelu powstała cała kolekcja. Później było bardziej spektakularnie, bo np. wyrwałam kable z głośników, które wykorzystałam do realizacji serii branso meloMania. Obecnie jestem bardziej stonowana i wierna stali szlachetnej.

 

Kampania kolekcji a/w  2016/2017 ikONA

 

Kampania kolekcji a/w  2016/2017 ikONA


hot°: Twoja najnowsza kolekcja, to Ikona 2016/2017 jest inspirowana szczecińską Filharmonią – brzmi oryginalnie - prosimy o szczegóły.


Aktualnie czerpię inspirację do swoich projektów mi.in z architektury Szczecina. Jestem fanką tego miejsca. Gdzie się nie obejrzę widzę piękne formy, a to bardzo biżuteryjny temat. Filharmonia jest nowym symbolem – IKONĄ miasta. Stąd pomysł na kolekcję i jej nazwę.

 

Kampania kolekcji a/w  2016/2017 ikONA


hot°: Widzieliśmy filmik promocyjny nowej serii produktów, sporo osób zaangażowanych. No właśnie, z kim współpracowałaś przy okazji tworzenia tej kolekcji?


Przy stworzeniu kampanii nowej kolekcji zawsze jest zaangażowanych sporo osób. To musi być zgrana ekipa, żeby efekt końcowy był satysfakcjonujący. Każdy dokłada swoją cegiełkę. Przy kolekcji IKONA powstał pierwszy film promujący kampanię, wcześniej opierałam się jedynie o tzw. lookbooki czyli zdjęcia prezentujące modele biżuterii. Autorem video jest Remigiusz Pilawka, który został także dyrektorem kreatywnym całej kampanii. Zdjęcia analogowe wykonał Tomek Taryll. Swojego wizerunku użyczyła modelka Veronica Haassengier, a makijaż wykonała Agnieszka Ogrodniczak. Przy realizacji projektu pomagała także Patrycja de Valderrama, która jest moim wsparciem w tph. Stylizacje zostały wypożyczone z butiku Portfolio, wybrałam m.in. szczecińską markę Fanfaronada.

 

Kampania kolekcji a/w  2016/2017 ikONA


hot°: Twoja praca z pewnością wymaga dużej kreatywności. Skąd czerpiesz inspiracje do swoich projektów?


O tym była mowa już wcześniej. Nie wiem co będzie kolejną inspiracją. Sama jestem tego ciekawa... Nie ukrywam, mam kilka nowych pomysłów, które czekają w kolejce na swój czas. Muszę się nawet powstrzymywać, bo kolejne wizje napływają w zawrotnym tempie.

 

Kampania kolekcji a/w  2016/2017 ikONA

 

hot°: Oprócz kreatywności, biżuterię trzeba wyprodukować. Bez zdradzania sekretów jak na przykład produkuje się, powiedzmy naszyjnik?


To zależy od wielu czynników i jest naprawdę wiele metod. Zależy to w dużej mierze od tego jaki to ma być za naszyjnik. Zazwyczaj proces produkcji jest podobny. Najpierw pojawia się pomysł, a później metodą prób i błędów go realizuję. Szukam różnych rozwiązań często takich, które nie były mi wcześniej znane. Większość modeli wykonuję własnoręcznie czasem zlecam wykonanie pewnych elementów, tak jak było przy kolekcji inspirowanej szczecińskim graffiti. Każdy naszyjnik to nowe wyzwanie.

 

Kampania kolekcji a/w  2016/2017 ikONA

 

hot°: Gdzie w Szczecinie można dostać twoje produkty? Czy docierasz do swoich klientek?


W Szczecinie tph dostępne jest w kilku miejscach m.in OKSUPER w TRAFO, pracownia Fanfaronada i butik Portfolio. Moje rzeczy można także znaleźć na platformach internetowych pojawiam się osobiście na wydarzeniach organizowanych w Szczecinie np. Design Days czy targi Ok Super. Wszystkie informację są dostępne na stronie www.twojeph.pl i na fb/twojeph.

 

Magdalena Czarnecka, fot. Łukasz Haruń

 

hot°: Na koniec coś bardziej osobistego – jaką biżuterię nosisz?


Noszę niewiele biżuterii bo uważam, że jeden charakterystyczny dodatek w zupełności wystarczy i co jakiś czas go zmieniam. Preferuję minimalizm. A jeśli już noszę to głównie naszyjniki i branso tph :)

 

art director. Remigiusz Pilawka
fot/analog. Taryll
model. Veronica Haaßengier
mua. Agnieszka Ogrodniczak
support. Patrycja Joanna
stylizacja. Fanfaronada / Kędziorek butik Portfolio

 

fot. Łukasz Haruń

 

twojeph
[email protected]
www.twojeph.pl
www.facebook.com/twojeph

 

projekt i wykonanie Remigiusz Pilawka

Zapisz

Komentarze

Komentarze

Brak komentarzy.

Nie ponosimy odpowiedzialności za treść wypowiedzi zawartych w komentarzach i opiniach publikowanych przez Czytelników niniejszego serwisu. Publikowane komentarze są tylko i wyłącznie prywatymi opiniamii użytkowników serwisu. Zachowujemy oryginalną pisownię nadesłanych komentarzy.