Trident Boats

05.03.2024 0 komentarzy
Autor: Piotr Żelachowski, Zdjęcia: Archiwum Firmy

W dzisiejszym, dynamicznie rozwijającym się świecie rekreacji wodnej, gdzie granice między codziennym zgiełkiem a chwilami relaksu na łonie natury stają się coraz bardziej płynne, pojawiają się marki, które z pasją i zaangażowaniem dążą do łączenia tych dwóch światów w jedną, spójną całość. Jedną z takich firm jest Trident Boats – polski (szczeciński!) producent łodzi motorowych, który swoją ofertą i jakością wykonania zdobywa uznanie nie tylko na rodzimym rynku, ale i na arenie międzynarodowej. Rozmawiamy z założycielami firmy, którzy opowiadają o swojej drodze od marzeń do stworzenia tej cenionej marki!

 

 

hot°: Tradycyjnie zaczynamy od początków. Jak zaczęła się Wasza droga jako producenta łodzi motorowych? Co była motywacją?


Dzień dobry. To bardzo ciekawa sprawa. Znudziła nam się praca w korporacyjnych bankach, gdzie mieliśmy styczność głównie z sektorem klienta biznesowego. Dzięki bezpośrednim kontaktom z właścicielami firm nawiązaliśmy relacje, które pomogły nam w budowie stoczni od zera.

 

Pierwszy projekt modelu budowaliśmy w wynajętym garażu. Motywacją było między innymi chęć sprawdzenia się w zupełnie innej dziedzinie oraz prowadzenie ambitnego przedsięwzięcia, jakim jest budowa jednostek pływających.

 

 

hot°: Dwa ważne pytania: Jakie modele łodzi oferujecie na ten moment? Gdzie można umówić się na konsultacje i obejrzenie łodzi?


Obecnie oferujemy 6 modeli łodzi: Trident 480 Open, Trident 520 Classic, Trident 530 Sport, Trident 530 Sundeck, Trident 630 Open, Trident 640 Sundeck. W ciągu kilku miesięcy wprowadzimy zupełnie nowy model łodzi wędkarskiej z aluminium (nazwa robocza modelu El Diablo 440).

 

Projekt tej łodzi powstał przy współpracy z gronem wędkarzy i uwzględnieniem ich potrzeb. Łodzie można oglądać, wypróbować „podotykać” u naszych oficjalnych przedstawicieli w ich salonach sprzedaży:
Performance Marine ul. Przestrzenna 76, 70-800 Szczecin,
MarineLab ul. Wojska Polskiego 18c, 05-126 Nieporęt.
Więcej salonów sprzedaży w Europie znajduje się na naszej stronie internetowej https://trident-boats.com/partnerzy

 

Często zapraszamy klientów na oglądanie łodzi u nas na hali produkcyjnej, gdzie pokazujemy, jak łodzie wyglądają od środka i z jakich materiałów są wykonane.

 

   

 

hot°: Czy możesz opowiedzieć o procesie dostosowywania łodzi w Trident Boats? Jak integrujecie indywidualne potrzeby klienta z końcowym produktem?


Wszystkie nasze jednostki wychodzące z linii produkcyjnej są dostosowane do wyboru klienta na podstawie zamówienia, tj. kolor łodzi, kolor tapicerki, dzięki czemu nasi przedstawiciele mają ułatwione zadanie i bezpośrednio u siebie w salonach sprzedaży montują co tylko klient sobie zażyczy, od elektroniki topowych marek po niezawodne silniki zaburtowe.

 

Przedstawiciele prowadzą jednocześnie autoryzowane serwisy silników, więc mają kontakt z klientem nie tylko na etapie sprzedaży, ale również w następnych latach użytkowania łodzi przy terminowych przeglądach silników.

 

 

 

hot°: Jakie są największe wyzwania w produkcji łodzi motorowych i jak sobie z nimi radzicie?


Według nas najważniejszym wyzwaniem jest osiągnięcie wysokiego poziomu jakości produktu oraz ciągłość produkcji. Staramy się otaczać ludźmi, którzy wiedzą, co robią; mówię tu o naszym zespole. Współpracujemy z firmami, które mają dobrą pozycję na rynku, wiemy, że dostarczane przez nich materiały czy produkty są sprawdzone i wysokiej jakości.

 

Ciągle nasze projekty żyją, tzn. staramy się otrzymywać opinie o naszych łodziach od klientów, by poznać ich potrzeby, co można jeszcze udoskonalić pod kątem użytkowania łodzi Trident.

 

 

hot°: Patrząc z perspektywy producenta, jakie są obecne i najważniejsze trendy w branży łodzi motorowych?


Będąc na różnych międzynarodowych targach i rozmawiając z ludźmi z branży, można zauważyć trend na produkcję większych łodzi, gdzie tej przestrzeni do zagospodarowania jest dużo, i można zastosować ciekawe rozwiązania. Wprowadzane są lepsze materiały do budowy łodzi, przez co jednostki stają się bardziej wytrzymałe i komfortowe dla użytkownika.

 

hot°: Jako polski producent, (do tego nasz szczeciński!), jak radzicie sobie na rynku globalnym?


Zeszły rok był ciężki ze względu na sytuację ekonomiczną w Europie. Tego nie ma co ukrywać, zresztą nie tylko w produkcji jachtów. Śmiejemy się, że to, co pandemia COVID-19 dała, tak zeszły rok odebrał. Naszym głównym rynkiem był rynek niemiecki ze względu na bliskość Szczecina do granicy.

 

Kiedy dostaliśmy sygnały o planowanym mniejszym popycie na łodzie u naszych przedstawicieli w Niemczech, rozpoczęliśmy nawiązywanie nowych relacji biznesowych w innych krajach, w których wcześniej nie mieliśmy swoich przedstawicieli, np. Hiszpania, Chorwacja, Słowenia. Obecnie poszukujemy przedstawicieli we Francji i Włoszech.

 

hot°: Jakie technologie pokładowe są obecnie stosowane w łodziach Trident Boats, aby poprawić komfort i bezpieczeństwo na wodzie? Jakie znaczenie ma certyfikacja CE?


Na to pytanie mogę pisać i pisać. Jednym z założeń co do produkcji łodzi w Trident Boats jest to, że każda łódź wyjeżdżająca z hali ma być tak wykonana, jakby była dla nas, i sami byśmy ją użytkowali. Ściśle współpracujemy z firmą CS Kompozyty sp. z o.o., która dostarcza nam komponenty do budowy łodzi, wspierając nas własnym technologiem produkcji z dostępem do laboratorium badawczego.

 

Dzięki temu wiemy, że komponenty są z najwyższej półki, mamy te same materiały co światowe stocznie. Stosowanie wysokiej jakości materiałów oraz dobry plan produkcji wpływa na efekt końcowy łodzi, jej wysoką jakość i intrygujący wygląd. Często słyszymy od klientów opinie, że nasze łodzie wyglądają lepiej na żywo niż na zdjęciach.

 

Każdy element montowany na naszej łodzi ma certyfikat CE, jak wszystkie łodzie, które produkujemy, przeszły pozytywnie proces certyfikacji jednostek notyfikowanych, w naszym przypadku PRS S.A.

 

 

hot°: Czy współpracujecie z zewnętrznymi projektantami lub studiami projektowymi przy tworzeniu nowych modeli łodzi? Czy wszystko powstaje na miejscu w Szczecinie?


Czasem korzystamy z usług projektantów przy tworzeniu nowych modeli lub konsultujemy się z nimi przy przebudowach obecnych – tzw. face lifting łodzi. Oceniamy, że jesteśmy na etapie konsultacji z projektantem z Włoch przy projekcie łodzi typowej na wody Morza Śródziemnego oraz ze szczecińskim zespołem projektowym przy budowie łodzi typu PILOTHOUSE.

 

 

hot°: Który model łodzi jest obecnie najpopularniejszy wśród Waszych klientów i dlaczego?


Najbardziej popularne są jednostki typu Trident 530 Sport i Trident 530 Sundeck, świetnie zachowują się na wodzie, mają bogate wyposażenie jak na jednostkę tego typu oraz przystępną cenę. Wybierane są zarówno przez młodych, jak i starszych motorowodniaków. Idealnie nadają się dla potrzeb klienta indywidualnego, jak i komercyjnego, np. wypożyczalni motorówek.

 

hot°: Jak pandemia COVID-19 wpłynęła na branżę łodzi motorowych i jak Trident Boats dostosowało swoje działania do nowej rzeczywistości?


Tak, jak wspomniałem wcześniej, to, co pandemia COVID-19 dała w roku poprzednim, zabrała. W pandemii nie byliśmy w stanie wyprodukować tylu łodzi, na ile było zapotrzebowanie na nasze jednostki. Choć udało nam się wyprodukować ich aż 108, co jest naprawdę imponującą ilością.

 

W zeszłym roku podjęliśmy decyzję o zmniejszeniu produkcji, wyprodukowaniu łodzi na magazyn i skupiliśmy się nad nowymi rozwiązaniami produkcyjnymi oraz pozyskaniu nowych relacji biznesowych. Jednocześnie rozpoczęliśmy prace nad nowymi łodziami - Trident 630 Open i Trident 640 Sundeck są to łodzie większe, z dużą ilością miejsca na pokładzie.

 

 

hot°: Jakie są plany Trident Boats na przyszłe modele łodzi? Czy możesz podzielić się jakimiś szczegółami na temat tego, co nas czeka?


Oczywiście, plany są ambitne, jeśli chodzi o nowe modele: Pierwszą nowością będzie łódź wędkarska aluminiowa El Diablo 440 – tu mamy nawiązaną współpracę ze szczecińską firmą, która posiada wszelkie niezbędne certyfikaty. Tego typu jednostki można w łatwy sposób dostosować do potrzeb indywidualnych wędkarza.

 

Powstaje prototyp, na który będzie musiał przejść procedurę certyfikacji CE. Powstanie materiał marketingowy, sesje zdjęciowe, filmy. Będzie trochę pozytywnego szumu przy tej jednostce. Drugą nowością zaplanowaną jest Trident 640 Pilothouse – tu czekamy na projekt oraz wizualizacje, jak je otrzymamy, to podzielimy się z czytelnikami na naszym koncie na Facebook.

 

hot°: Jakie porady dalibyście osobom kupującym łódź po raz pierwszy, aby podjęły decyzję, z której będą zadowoleni przez lata?


Dobre pytanie! Drogi kliencie: Zastanów się, w jaki sposób chcesz wykorzystywać łódź, gdzie pływać, w ile osób. Nie bój się zadawać pytań przy wyborze łodzi i wyposażenia. Korzystaj z usług i porad profesjonalistów, np. przy doborze silników.

A najlepiej zadzwoń do nas! ;)

 

 

Trident Boats sp.z.o.o.
Królowej Korony Polskej 25/001 70-486 Szczecin
Telefon +48 661 759 484
Mail: [email protected]


https://trident-boats.com

https://www.facebook.com/TridentBoatsPoland

https://www.youtube.com/@tridentboats

https://www.instagram.com/tridentboats

 

 

Trident Boats

Trident Boats

 

Komentarze

Komentarze

Brak komentarzy.

Nie ponosimy odpowiedzialności za treść wypowiedzi zawartych w komentarzach i opiniach publikowanych przez Czytelników niniejszego serwisu. Publikowane komentarze są tylko i wyłącznie prywatymi opiniamii użytkowników serwisu. Zachowujemy oryginalną pisownię nadesłanych komentarzy.