Odwiedzamy Studio Biofeedback „Alpha”.

22.09.2018
Autor: Honorata Nekanda – Trepka, Zdjęcia: Archiwum S.K.

Kilka dni temu odwiedziłam Studio Biofeedback „Alpha”. Prowadzi go Sylwia Kuleta wykładowca akademicki, biegły sądowy ds neurologopedii, pedagog specjalny, neurologopeda, neuroterapeuta EEG-Biofeedback. Pani Sylwia prowadzi gabinet w centrum Szczecina, a wraz nią cały zespół terapeutów. Czym się zajmują i komu pomagają dowiecie się z wywiadu, który przeprowadziłam specjalnie dla Was.

 

hot°: Opowiedz nam proszę o początkach swojej kariery zawodowej, i jak doszłaś do tego co teraz jest Twoją specjalizacją?

 

Pięcioletnie studia magisterskie z logopedii ukończyłam w Warszawie na uczelni, która stawiała na solidną edukację. Miałam obowiązek i możliwość zajęć i praktyk w przeróżnych ośrodkach i szpitalach. Dodatkowo, mieszkając w stolicy zaliczałam wszelkie możliwe szkolenia i kursy by po powrocie do Świnoujścia, skąd pochodzę, nie jeździć taki szmat drogi. Na różnych etapach mojej edukacji i pracy wchodziłam głębiej w poszczególne działki logopedii. Jeździłam wiele lat na turnusy terapeutyczne dla osób jąkających się.

 

Od kiedy pamiętam organizowałam lokalne obchody Światowego Dnia Osób Jąkających się. Wraz z dziewczyną jąkającą się założyłam Klub „J” w Szczecinie. Jestem współautorką książki „Życie z zacięciem”, Kilkakrotnie miałam wystąpienia na konferencjach i zjazdach dla osób jąkających się. Praca, pokora, współpraca z autorytetami w tej dziedzinie sprawiły, że dziś mam wypracowane własne metody terapii jąkania.

 

Studia podyplomowe w Warszawie kończyłam na uczelni, gdzie zafascynowała mnie praca logopedyczna z noworodkami i wcześniakami, które mają trudności z jedzeniem. Jako prezes Polskiego Towarzystwa Neurologopedów organizowałam projekty i szkolenia dzięki czemu czuję się swobodnie w pracy tak z dziećmi jaki i dorosłymi z wadami wymowy i zaburzeniami neurologicznymi. Mam zespół cudownych logopedów. Bieżące konsultacje, współpraca wewnętrzna jak i ze specjalistami poza, z nauczycielami i rodzicami pozwala nam cieszyć się dobrymi efektami naszej pracy. Obok terapii zajmuję się też organizacją i prowadzeniem szkoleń.

 

Jestem współautorem książki "Życie z zacięciem - integralny przewodnik o jąkaniu" to jedyna tego rodzaju książka, która ukazuje problem jąkania oraz terapii oczami naukowców, terapeutów, rodziców dzieci jąkających się oraz samych zainteresowanych- członków klubów "J"w całej Polsce. Zostałam zaproszona do współpracy, efektem czego powstał rozdział "EEG -biofeedback w terapii jąkania".

 

 

 

 

 

hot°: Czym się zajmujecie i do kogo skierowana jest oferta?

 

Dziś Studio Biofeedback „alpha” to zespół liczący 5 logopedów i neurologopedów, neuroterapeutę i 2 trenerów EEG- Biofeedback. W Studio „alpha” prowadzone są: terapia logopedyczna, neurologopedyczna, neurotaktylna, bilateralna, EEG- biofeedback oraz treningi słuchowe Johansena. Prowadzone są również szkolenia dla szkół rodzenia, prelekcje i warsztaty dla rodziców, nauczycieli szkół i przedszkoli, szkolenia i warsztaty dla logopedów i neurologopedów.

 

Obejmujemy terapią: noworodki i niemowlęta (przy problemach z karmieniem), małe dzieci nie mówiące lub z zaburzeniami jedzenia, dzieci i dorosłych z wadami wymowy (gdy mówią niewyraźnie, źle wymawiają głoski), dzieci mówiące niezbyt płynnie, dzieci, młodzież i dorosłych jąkających się, a także osoby, które na skutek udaru mózgu, urazu, stracili możliwość mówienia lub porozumiewania się. W pracy zawsze przyświeca mi myśl, by poprawić jakość życia swoich pacjentów i ich rodzin.

 

 

hot°: Opowiedz proszę o swoim autorskim programie związanym ze szkołami rodzenia.

Pracując z noworodkami, niemowlętami zauważyłam, że rodzice mimo udziału w szkołach rodzenia nie mają ważnej, choć wg mnie podstawowej wiedzy z naszej działki, co sprawia, że czują się zrozpaczeni i bezradni gdy nie mogą nakarmić swojego dziecka. Szkoły rodzenia przygotowują przyszłych rodziców dość wszechstronnie: opieka nad noworodkiem, kąpiel, wiązanie w chusty, pierwsza pomoc. Jednak w zespole prowadzących szkolenia brakuje logopedy.

 

Gdy dziecko „nie chce” jeść z piersi rodzic wie, że znajdzie pomoc w poradni laktacyjnej , jednak często problem z karmieniem leży po stronie dziecka, nie mamy i jej piersi. Logopeda potrafi ocenić jaki problem przejawia dziecko i pomóc szybko go pokonać. Widzę ogromny sens tego co robię.
Maleńkie dziecko ma trudności z jedzeniem, oddychaniem, połykaniem.

 

Na tym etapie szybko rozpoznana trudność ustępuje po odpowiedniej stymulacji, pielęgnacji wykonanej przez czułe ręce mamy. Jeśli jednak uznamy że dziecko „nie chce jeść z piersi”, znajdziemy sposób by je nakarmić zaniedbując dysfunkcję. Trudność przeradza się w problem a ten daje początek wadom, które w późniejszym okresie wymagają drogiego, niewygodnego aparatowania, długotrwałej i drogiej terapii.

 

Na szkoleniach daję rodzicom wiedzę co powinno ich zaniepokoić, co jest dobre a co szkodliwe dla dziecka, kiedy szukać pomocy u logopedy i jak mogą poradzić sobie sami. Wszystko po to by macierzyństwo i dzieciństwo uczynić radosnym, by zapobiec tak powszechnym dziś wadom zgryzu, częstym zachorowaniom, wadom wymowy, zaburzeniom emocjonalnym, pokarmowym, trudnościom w nauce.

 


hot°: Kolejnym bardzo ważnym tematem jest EEG-Biofeedbacka. Proszę opowiedz co to takiego?


EEG-Biofeedback to treningi mózgu, gdzie za pomocą elektrod trenujący obserwuje pracę swojego umysłu i siłą swojej woli stara się wpłynąć na to, co dzieje się na ekranie. Tak podnosi kondycje swojego mózgu: poprawia koncentrację, pamięć, bystrość, odporność na stres, precyzję i efektywność swoich działań w nauce, życiu codziennym, relacjach społecznych i samopoczucie.

 

hot°: Dla kogo przydatna jest ta metoda terapii? Czy każdy z nas może z niej skorzystać?


EEG-Biofeedback jest dla każdego, jest terapią proponowaną w przypadku depresji, dysleksji, dysgrafii, zaburzeń zachowania, nadpobudliwości, stanów lękowych, zaburzeń snu itd. lub jako fitness dla mózgu proponowany sportowcom, ludziom obciążonym nadmiarem odpowiedzialnej pracy, żyjącym w ciągłym stresie, dzieciom zdolnym (często narażonym na presję, stres), studentom, kursantom, chcącym skrócić swój czas poświęcony na naukę, rodzicom i nauczycielom których kreatywność, organizacja czasu, cierpliwość i empatia sprawiają, że cudowanie czują się w swojej roli. Warto trenować swój umysł … bo wszystko zaczyna się w głowie.

 

 

 

 

Dziś Studio Biofeedback „alpha” to zespół liczący 5 logopedów i neurologopedów, terapeutę i 2 trenerów EEG- Biofeedback.

 

W Studio „alpha” prowadzone są
terapia logopedyczna
neurologopedyczna
neurotaktylna
bilateralna
EEG- biofeedback oraz treningi słuchowych Johansena

 

----------------------------------------------


Prowadzone są również szkolenia
„szkolenia dla Szkół Rodzenia”
prelekcje i warsztaty dla rodziców
prelekcje i warsztaty dla nauczycieli szkół i przedszkoli
szkolenia i warsztaty dla logopedów i neurologopedów

 

----------------------------------------------

 

Sylwia Kuleta wraz z Zespołem obejmuje terapią
noworodki i niemowlęta (gdy są problemy z karmieniem dziecka)
małe dzieci nie mówiące lub z zaburzeniami jedzenia
dzieci i dorosłych z wadami wymowy (gdy mówią niewyraźnie, źle wymawiają głoski)
dzieci niepłynnie mówiące
dzieci, młodzież i dorosłych jąkających się
dorosłych, którzy na skutek udaru mózgu, urazu stracili możliwość mówienia lub porozumiewania się

 

----------------------------------------------

 

EEG-Biofeedback to treningi mózgu, gdzie za pomocą elektrod trenujący obserwuje pracę swojego umysłu i siłą swojej woli stara się wpłynąć na to, co dzieje się na ekranie. Tak podnosi kondycje swojego mózgu: poprawia koncentrację, pamięć, bystrość, odporność na stres, precyzję i efektywność swoich działań w nauce, życiu codziennym, relacjach społecznych i samopoczucie.


EEG-Biofeedback jest terapią proponowaną w przypadku depresji, dysleksji, dysgrafii, zaburzeń zachowania, nadpobudliwości, stanów lękowych, zaburzeń snu itd. lub jako FITNESS dla MÓZGU proponowany sportowcom, ludziom obciążonym nadmiarem odpowiedzialnej pracy, żyjącym w ciągłym stresie, dzieciom zdolnym (często narażonym na presję stres), studentom, kursantom, chcącym skrócić swój czas poświęcony na naukę, rodzicom i nauczycielom których kreatywność, organizacja czasu, cierpliwość i empatia sprawiają, że cudowanie czują się w swojej roli.

 

----------------------------------------------


Warto trenować swój umysł … bo WSZYSTKO ZACZYNA SIĘ W GŁOWIE

W pracy zawsze przyświeca nam myśl, by poprawić jakość życia swoich pacjentów i i ich rodzin.