Kawa Home Staging Szczecin

27.09.2023 0 komentarzy
Autor: Piotr Żelachowski, Zdjęcia: Archiwum Firmy

Przedstawiamy wywiad z Agnieszką Kawą, zajmującą się Home Stagingiem – przygotowaniem nieruchomości do sprzedaży i wynajmu. Odkryjemy cenne wskazówki oraz korzyści stosowania Home Stagingu na rynku nieruchomości. Zapraszamy do lektury!

 

hot°: Możesz nam powiedzieć, co to dokładnie jest Home Staging i jakie korzyści przynosi właścicielom nieruchomości?


AK: Najprościej rzecz ujmując Home Staging to przygotowanie nieruchomości do sprzedaży bądź do wynajmu. Obejmuje zespół technik, których efektem jest wprowadzenie nieruchomości na rynek. To wejście ma być spektakularne. Czasami nieruchomość potrzebuje jedynie ładnego ułożenia poduszek, w wielkim uproszczeniu oczywiście, a czasami gruntownego remontu.

 

HS nie powinien zakrywać dziury w ścianie obrazkiem, lecz ją „zalepić”. Ja interpretuję sztukę HS następująco: „stage”, czyli scena. Jeśli scena, to musi być scenografia. Scenografia musi być na tyle ciekawa, by przyciągać spojrzenia widzów… By widzowie mieli na czym „zawiesić oko” i by chcieli wejść w opowiadaną historię. W przypadku nieruchomości widzami są klienci, osoby zamierzające kupić lub wynająć mieszkanie czy dom.

 

Trzeba ich niejako zaprosić do tej krainy. Zaproszeniem jest właśnie Home Staging. Przede wszystkim czystość, a dalej… Piękna kompozycja na stole, ujmujący plakat lub obraz, ciepły koc na sofie albo też – co dla mnie niezbędne – firany i zieleń komunikują: „patrz, ty też możesz tak urządzić sobie tę przestrzeń i tak mieszkać”.


Udany Home Staging gwarantuje właścicielom nieruchomości kilkukrotnie większe zainteresowanie klientów. Obiecuje im również szybszą sprzedaż lub wynajem za możliwie najwyższą cenę. Home Staging wymaga oczywiście poniesienia ustalonych wcześniej kosztów, jednak taka inwestycja zwraca się w ostatecznej, wyższej cenie nieruchomości.

 


hot°: Jakie są główne cele Home Stagingu w kontekście przygotowywania nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu?


Celem Home Stagingu jest atrakcyjne zaaranżowanie wnętrza, które ma podkreślić jego charakter i walory oraz zainteresować jak największą liczbę oglądających ogłoszenie na portalach zajmujących się nieruchomościami. Tak jak wspomniałam wcześniej – w moim odczuciu HS to scenografia przyciągająca ludzi do oglądania i kupowania tej historii.

 

 

 

hot°: Czy Home Staging jest równie ważny dla nieruchomości przeznaczonych na wynajem na AIRBNB, jak dla tych, które są oferowane na tradycyjnym rynku?


AK: Oczywiście. Za intrygującym skrótem AIRBNB kryją się również nieruchomości i w tych miejscach również przebywają ludzie. Muszą być czymś zachęceni, by w ogóle poczynić rezerwację. Wszystko lub prawie wszystko przypływa do nas z USA, nawet nazewnictwo (powiedziała home stagerka ;-) ), tymczasem AIRBNB (Airbed and Breakfast) to zwyczajnie najem krótkoterminowy, w którym Home Staging ma także swoje zasady (ja tu widzę stylizację łączącą dom z hotelem).

 

Wciąż marzę o i czekam na zlecenie od właścicieli mieszkań / pokoi / domów AIRBNB Szczecin, bo takiej przygody jeszcze nie mam na swoim koncie HS, a przecież ogląda to cały świat! Chciałabym, aby kiedyś moja stylizacja nieruchomości przyczyniła się choć trochę do reklamy naszego cudnego miasta i zaproszenia tutaj turystów z drugiego krańca globu.

 


hot°: W jaki sposób dostosowujesz swoje usługi do różnych typów nieruchomości: mieszkań, domów, czy może też lokali komercyjnych?


AK: Nie ma dwóch takich samych nieruchomości, w związku z tym do każdego zadania podchodzę indywidualnie. Wszystko wyjaśnia się podczas tzw. rekonesansu czy też „rozpoznania terenu”, oczekiwań właściciela i możliwości samej nieruchomości. Na przykład kiedy trafia się mieszkanie 4-pokojowe na wynajem i jest ono usytuowane vis-à-vis uczelni, to dla mnie grupa docelowa staje się oczywista – studenci. Wówczas każdy pokój musi mieć własne miejsce do pracy/nauki, miejsce do odpoczynku, miejsce na ubrania i przechowywanie. No i działam ...


hot°: Czy jest jakaś konkretna historia, która ilustruje jak Home Staging znacząco wpłynął na wartość sprzedaży lub wynajmu nieruchomości?


AK: Jest, a nawet są. Trafiłam w tym roku na mieszkanie do wynajęcia. Mieszkanko nowe, wyposażone, gotowe na wszystko… A jednak „stało” parę miesięcy. Po moich zabiegach HS – wynajęte w ciągu 2 tygodni. Przestało przynosić właścicielce straty, zaczęło przynosić realny zysk.

 

Wtedy pomyślałam „szczęście początkującego”. Jednak gdy przygotowałam kolejne „stojące” mieszkanie do wynajmu i ono „poszło” w ciągu tygodnia, pomyślałam… HS ma ogromny sens, szczególnie dla właściciela. Lepiej jednorazowo zainwestować w HS niż co miesiąc opłacać czynsz za puste mieszkanie, takie są wnioski. I finansowe fakty.

 


hot°: Mówiłaś, że marzysz o HS dla AIRBNB. Co wówczas uwzględnisz podczas stylizacji wnętrza i przygotowywania go do krótkoterminowego wynajmu?


AK: Tak, marzy mi się współpraca z właścicielami mieszkań / domów / pokoi AIRBNB. Kiedy już dostanę takie zlecenie, będę mieć na uwadze, że będzie to najem krótkoterminowy, czyli wtedy, gdy klienci są u nas „na chwilę” – szybki tour po Szczecinie, szybkie sprawy biznesowe itp. Stylizacja będzie trochę hotelowa, trochę domowa, ale z pewnością przyciągająca wzrok i zapraszająca przybysza do TEGO, a nie innego miejsca.

hot°: Co sądzisz, że odróżnia Twoje podejście do Home Stagingu od innych specjalistów w tej dziedzinie?


AK: Preferuję zdjęcia niż rolki. Ale tak na serio, to najtrudniejsze pytanie ze wszystkich, szczerze mówiąc. Łatwiej mi powiedzieć kogo podziwiam na polu HS – Agnieszkę Gać na rynku rodzimym, a za oceanem – Emily Henderson. Bardzo długa droga przede mną zanim osiągnę ich poziom. Home Staging sprawia mi jednak ogromną przyjemność i czuję ekscytację przed każdą, nawet najmniejszą realizacją.

 

Jest to co prawda ciężka praca, również fizyczna (dźwiganie mebli, przestawianie ich, wnoszenie dekoracji na czwarte piętro bez windy itp.), ale patrząc na efekty oraz na metamorfozy „przed i po”, czuję dumę i satysfakcję. Na każdą nieruchomość patrzę myśląc „co bym tu zmieniła, abym ja chciała tu zamieszkać” i za tym podążam.

 


hot°: Czy możesz nam opowiedzieć o jakimś wyjątkowym wyzwaniu, które napotkałaś w pracy z nieruchomościami, i jak sobie z nim poradziłaś?


AK: Tak. Mieszkanie na sprzedaż z lat osiemdziesiątych ubiegłego stulecia. PRL i wszystko, co pamiętamy z mieszkań tamtego okresu. Okolica warta grzechu, ale jak weszłam do środka z maklerem nieruchomości, to usiadłam i pomyślałam, że czeka mnie naprawdę ogrom pracy. Następnie wzięłam głęboki oddech, aparat fotograficzny do ręki, notes i krok po kroku, pokój po pokoju zaplanowałam zmiany i wcieliłam je w życie.


hot°: Jakie według Ciebie jest podejście do HS w naszym kraju?


AK: W Polsce Home Staging jest na samym początku swej drogi. Dopiero raczkuje. Większość osób jeszcze nie spotkała się z taką działalnością, a ona realnie wspomaga sprzedaż i wynajem nieruchomości. Nie bez znaczenia są oczywiście kwestie budżetowe. Myślę jednak, że z biegiem lat branża HS rozkwitnie również w Polsce i właściciele nieruchomości będą chętnie sięgać po tę usługę.  Wierzę, że HS stanie się standardem w tej branży, no chyba że wyprze nas sztuczna inteligencja, ale to już osobny temat.

 

tel. 662 798 992
[email protected]

https://www.instagram.com/kawa.home.staging.szczecin

 

 

Komentarze

Komentarze

Brak komentarzy.

Nie ponosimy odpowiedzialności za treść wypowiedzi zawartych w komentarzach i opiniach publikowanych przez Czytelników niniejszego serwisu. Publikowane komentarze są tylko i wyłącznie prywatymi opiniamii użytkowników serwisu. Zachowujemy oryginalną pisownię nadesłanych komentarzy.