Rise UP - agencja social media. Przenieś swój biznes do internetu!

15.02.2022 0 komentarzy
Autor: Piotr Żelachowski, Zdjęcia: Archiwum Firmy

Wraz z rozwojem technologii internet staje się podstawowym narzędziem do realizacji większości celów biznesowych. Aby skutecznie je osiągać warto postawić na marketing internetowy. Przedstawiamy szczecińską Agencję Social Media - Rise Up, specjalizującą się w mediach społecznościowych na Facebooku, Instagramie, Twitterze i platformie Linkedin. Firma pomaga w tworzeniu treści, organizacji kampanii reklamowych oraz dba o pozytywny wizerunek swoich klientów w internecie. Na nasze pytania dotyczące świata online odpowiada dziś Grzegorz Maksel - założyciel Agencji Rise Up.

 

 

hot°: Witam Grzegorzu … i od razu do meritum : prowadzisz agencję reklamy w internecie Rise Up - Agencja Social Media, jak to się zaczęło?

 

Cześć wszystkim! Rise UP - Agencja Social Media rozpoczęła działalność w październiku 2020, lecz marketingiem, promocją oraz organizacją (m.in. koncerty, festiwale, gale, zloty foodtrucków, dni miast) zajmuję się już od ponad 13 lat. Ukończyłem studia podyplomowe na kierunkach Marketing Internetowy oraz Public Relations. Zawodowo marketingiem zajmuje się od 8 lat i miałem okazję pracować w takich firmach jak Centrum Nauki i Biznesu Żak, 5th Element (firma eventowa) czy Stoprocent.

 

Przez ten okres bardzo dużo się nauczyłem oraz miałem okazję współpracować z wieloma doświadczonymi i inspirującymi osobami. Myśl założenia własnej działalności kiełkowała w mojej głowie od dłuższego czasu i przygotowywałem się do tego - przyspieszyła to sytuacja na rynku pracy. W ostatnim miejscu w którym pracowałem, otrzymałem wypowiedzenie. Dostałem informację, że w związku z pandemią firmy nie stać na utrzymanie mojej umowy i taniej będzie zatrudnić do obsługi social media zewnętrzną agencję.


Gdy to usłyszałem, zapaliła mi się żarówka nad głową – przecież to ja mogę być taką firmą! Nie każdego pracodawcę stać na zatrudnienie specjalisty ds. marketingu, więc usługi agencji social media mogą być dla niego rozwiązaniem problemów (szczególnie w dobie pandemii).

 

Stwierdziłem, że jest na to odpowiedni moment i tego samego dnia wymyśliłem nazwę, utworzyłem fanpage, stronę www i zacząłem działać. Dziś po niecałym 1,5 roku działalności obsługujemy ponad 20 firm na stałych kontraktach, mamy wiele usług (które wciąż udoskonalamy), zatrudniamy 4 osoby a z 10 osobami współpracujemy na zasadach b2b. Nasza agencja mieści się w Szczecinie, ale nie ma problemu, by współpracować z klientami z całej Polski. Nigdy tak się nie cieszyłem z wypowiedzenia!

 

 

hot°: Jakie usługi oferuje Twoja agencja?

 

Nasza agencja social media oferuje m.in.:
- Kompleksowe prowadzenie profili (fanpage dla firm, rozwój indywidualnych marek),
- Facebook Ads – konfiguracja reklam na Facebooku oraz Instagramie,
- Copywriting – pisanie artykułów na blog, przygotowywanie treści na social media, opisy produktów itp.,
- Pozycjonowanie – pisanie artykułów pod kątem SEO,
- Promocja eventów (np. koncerty, festiwale, imprezy firmowe, targi, gale itp.),
- Promocja akcji promocyjnych (np. otwarcie restauracji, wprowadzenie nowego produktu),
- Projektowanie grafik (m.in. logo, wizytówka, ulotka, roll-up, baner reklamowy, papier firmowy, teczki, grafiki na social media tj. cover photo, instastories, miniaturka itp.),
- Sesje zdjęciowe – biznesowe, wizerunkowe, rodzinne, firmowe, plenerowe itp. ,czy projektowanie stron internetowych.

 

W dzisiejszych czasach większość biznesów przenosi się do internetu. Nasze usługi mogą rozwiązać wiele problemów przedsiębiorców i dzięki nim, będą mogli skalować swoje biznesy.

 

hot°: Czym według Ciebie powinna charakteryzować się dobra reklama w Internecie?

 

Jest wiele czynników, które składają się na dobrą reklamę. Określony cel reklamy, odpowiednio dobrana grupa docelowa, kreacja graficzna, dobry tekst, nagłówek czy właściwie skonfigurowany formularz kontaktowy (jeśli jest potrzebny). Dobra reklama powinna przede wszystkim wzbudzić potrzebę kupna / rozwiązywać problemy ludzi (a nie nachalnie sprzedawać).

 

Musi być również kreatywna oraz zapadać w pamięć. Zauważyłem, że od pewnego czasu w mediach społecznościowych dominuje trend naturalności. Ludzie często mogą czuć przesyt wymyślnymi kreacjami graficznymi. W przypadku małych i średnich firm zalecamy wykorzystać wizerunek szefa/pracowników w reklamach. Znacznie lepiej konwertują!

 

 

hot°: Poprosimy o szczegóły: przychodzi do ciebie przykładowy właściciel i chce zmienić albo stworzyć od nowa wizerunek swojej firmy w Internecie. Od czego zaczynacie współpracę?

 

W pierwszej kolejności musimy dokładnie wysłuchać i poznać problemy oraz oczekiwania klienta. Dla jednej osoby „nowy wizerunek w internecie” może oznaczać zmianę szaty graficznej, a dla drugiej przygotowanie kompleksowej strategii marketingowej oraz jej wdrożenie. Jeśli klient decyduje się na zmianę identyfikacji wizualnej firmy, pytamy o jego odczucia odnośnie aktualnej szaty, kolory czy inspiracje do grafik.

 

W przypadku gdy klient potrzebuje firmy, która kompleksowo zajmie się jego marketingiem w internecie, w oparciu o wywiad przygotowujemy dla niego strategię marketingową wraz z działaniami, dzięki którym osiągniemy wspólnie ustalone cele (np. zwiększenie rozpoznawalności czy pozyskanie klientów).

 

W obu przypadkach przesyłamy również wyceny oraz nasze dotychczasowe realizacje (portfolio), aby potencjalnie zainteresowana osoba mogła zobaczyć, czego może się spodziewać po współpracy. Jeśli klient zdecyduje się na skorzystanie z naszych usług, omawiamy proces współpracy, przesyłamy prośbę o materiały oraz dostępy i rozpoczynamy działania.

 

hot°: Rise Up - Agencja Social Media to również szereg dobrych porad, które wyrażacie w prowadzeniu bloga. Prosimy o szczegóły…

 

To prawda, na naszym blogu staramy się regularnie publikować materiały, dzięki którym klienci mogą rozwijać swoje biznesy w internecie. To praktyczne porady, z których czytelnicy mogą się dowiedzieć m.in. jak pisać angażujące posty na Facebooku, jakie są aktualne wymiary social media czy poznać trendy social media.

 

Prowadzenie bloga to również świetne narzędzie do promocji swojej firmy w internecie. Dzięki tej aktywności możesz stać się ekspertem w danej dziedzinie, dostarczasz unikalna treść dla swoich odbiorców, stawiasz się w roli klienta, naprowadzasz klienta na zakup, dajesz się udostępnić, budujesz relacje i rozwijasz komunikację z odbiorcami treści, możesz uzyskać dochód pasywny i przede wszystkim – pozycjonujesz stronę.

 

Google lubi unikalną treść, poprzez artykuły na blogu możesz zdecydowanie poprawić widoczność Twojej strony internetowej w wyszukiwarce. Prowadzenie firmowego bloga jest również jedną z usług oferowanych przez naszą agencję.

 

  

 

hot°: Jak według ciebie będzie wyglądał świat internetu za 5 lat? Jakie elementy będą dominować, a które przestaną być popularne?

 

Obserwując obecne trendy, jestem przekonany, że zdecydowanie dominować będą krótkie formy video (instastories, reelsy, tiktoki, shortsy itp.). Tempo życia cały czas rośnie, konkurencja, jeśli chodzi o reklamę w internecie, jest duża – w związku z tym mamy znacznie mniej czasu, by skupić uwagę naszych odbiorców.

 

Uważam również, że dalej w cenie będzie content marketing (merytoryczne treści) oraz naturalność. W dzisiejszych czasach w social media często możemy odczuwać lekki przesyt jeśli chodzi o wymyślne kreacje reklamowe oraz reklamy firm. W tej sytuacji warto postawić na promocję wizerunku firmy poprzez naturalne zdjęcia (również poprzez zdjęcia pracowników). Jestem przekonany, że za kilka lat znacznie więcej firm będzie stawiało na taki model promocji swojego biznesu. Można powiedzieć, że media społecznościowe wrócą do swoich korzeni, czyli… społeczności.


Ciekaw jestem także, w którą stronę rozwinie się social commerce (sprzedaż na portalach społecznościowych) czy płatne wydarzenia on-line. Myślę, że to również może dać firmom ciekawe opcje na pozyskiwanie klientów i za 5 lat będzie to norma dla każdego biznesu reklamującego się w internecie.

 

Jeśli chodzi o elementy, które mogą stracić na popularności – wydaje mi się, mogą to być płatne reklamy w mediach społecznościowych. W dzisiejszych czasach Facebook coraz mocniej ogranicza możliwości dopasowania reklam do grupy odbiorców i coraz częściej są przez to przepalane budżety reklamowe. Dlatego warto postawić na marketing treści i zacząć budować wokół swojej firmy społeczność już teraz!

 

hot°: Social media to wiele platform: facebook, instagram, youtube a ostatnio tiktok. Na jakie platformie lubicie najbardziej pracować? Czy Wasza agencyjna kreatywność twórcza ma jakieś ograniczenia?

 

Obecnie nasza agencja oferuje działania na takich portalach jak Facebook/Instagram/LinkedIn/Wizytówka Google. Nie mamy szczególnej platformy, na której lubimy pracować – dopasowujemy działania na konkretnych serwisach pod potrzeby naszych klientów. Z czasem mamy również w planach rozszerzyć nasze usługi o YouTube’a oraz TikToka.

 

Co do kreatywności naszej agencji – trudno mi to ocenić, to raczej pytanie do naszych klientów. Cały czas się rozwijamy, doszkalamy naszych pracowników, jesteśmy na bieżąco z wszelkimi trendami, by nasze usługi były świadczone możliwie na jak najwyższym poziomie. Mierzymy wysoko, więc można powiedzieć, że „sky is the limit”!

 

 

hot°: Ostatnio mówi się więcej o media społecznościowych, zapominając trochę o prowadzeniu klasycznych stron internetowych. Czy uważasz, że to błąd?

 

Marketing w internecie powinien być prowadzony wielotorowo – nie można w tym przypadku zapominać o prowadzeniu firmowej strony. Dzięki stronie www dajesz sobie szansę wyszukania Twojej firmy w przeglądarce. Jeśli ktoś szuka rozwiązania swojego problemu lub szuka produktów, zazwyczaj robi to poprzez wpisanie haseł w Google.

 

Strony internetowe mogą budować globalne zasięgi, ułatwiają komunikację z klientem, pomagają zdobywać odbiorców na swoje produkty/usługi oraz stawiają firmę w roli eksperta. Szerzej opisaliśmy to na naszym blogu, w artykule „Strona internetowa – 10 powodów, dlaczego warto ją posiadać!”

 

hot°: Reklama w Internecie to obraz, film, tekst, grafika. Jaki element jest dla Ciebie najważniejszy, czy raczej hołdujesz równowadze?

 

W pierwszym kontakcie z odbiorcą najważniejszy jest obraz (film lub grafika). Gdy uda nam się utrzymać jego uwagę, przejdzie do tekstu, który także musi się obronić oraz wzbudzić potrzebę kupna. W przypadku reklam ważne są również m.in. ustalenie grupy odbiorców, dobranie odpowiedniego medium, odpowiednie nagłówki, call to action (nawoływanie do działania) czy dobrze skonfigurowany formularz kontaktowy.

 

W przypadku tak dużej konkurencji w internecie, wszystkie elementy reklamy muszą być bardzo dopracowane, aby przekonać do siebie potencjalnego klienta. W przypadku reklamy najważniejsze jest to, by nie wprowadzić klienta w błąd i by produkt/usługa były dokładnie takie, jak je przedstawiamy.

 

 

Dane do kontaktu:

ul. Parkowa 46/16

www.riseupagencja.pl

 

tel. 730 061 041

[email protected]

 

www.facebook.com/riseupagencja

www.instagram.com/riseupagencja

 

Rise Up

Rise Up

Komentarze

Komentarze

Brak komentarzy.

Nie ponosimy odpowiedzialności za treść wypowiedzi zawartych w komentarzach i opiniach publikowanych przez Czytelników niniejszego serwisu. Publikowane komentarze są tylko i wyłącznie prywatymi opiniamii użytkowników serwisu. Zachowujemy oryginalną pisownię nadesłanych komentarzy.