Vertigo Studio Reklamy

21.05.2024 0 komentarzy
Autor: Piotr Żelachowski, Zdjęcia: Daniel Pastuszak

W dynamicznym świecie reklamy, gdzie kluczowe są innowacje i efektywność, szczecińska firma Vertigo stanowi dobry przykład dynamicznego rozwoju. Od prostych początków do współpracy z globalnymi markami jak Amazon czy Coca-Cola, Vertigo rozwijała swoje kompetencje, stając się ważnym graczem na rynku. W naszym wywiadzie Krzysztof Pietrusewicz, CEO Vertigo, i Aleksandra Wierzbicka, COO, opisują ewolucję firmy, jej stosunek do nowych technologii i przyszłość w branży reklamowej.

 

 

hot°: Zaczynamy od samego początku. A zatem jakie były początki i inspiracje, które doprowadziły do powstania Vertigo?


Krzysztof Pietrusewicz / CEO: Początki jak zazwyczaj w takich przypadkach były skomplikowane. Zaczynaliśmy od strategii one man show od montaży, projektów i faktur. Z czasem rozbudowaliśmy się o kolejnych pracowników i działy.

 

Pomysł na firmę powstał naturalnie z potrzeby sformalizowania produkowanych przeze mnie stron internetowych, projektów graficznych oraz działań reklamowych na rzecz naszych przyszłych klientów.

 

 

hot°: Jakie są Wasze główne usługi i produkty, i jak one ewoluowały z biegiem czasu?


Krzysztof Pietrusewicz / CEO: Działamy od zawsze, od projektu do efektu. Oznacza to, że najpierw opracowujemy koncepcję, projektujemy materiały dobierając odpowiednie parametry estetyczne, jak i techniczne a potem zajmujemy się kompleksową realizacją praktycznie wszystkich materiałów które można u nas zaprojektować.

 

Obsługujemy wciąż wiele podmiotów z naszego lokalnego rynku, ale działamy także na stałych kontraktach z korporacjami. Od ponad 10 lat mamy na przykład kontrakt z Coca-Colą na bazie którego jesteśmy ich agencją lokalną. Od 4 lat współpracujemy także z Amazon dostarczając im wiele produtków, między innymi z zakresu materiałów wspierających Kaize i Lean Managment.

 

 

hot°: Jakie technologie druku i produkcji oferujecie? Co można zrealizować w Vertigo?


Krzysztof Pietrusewicz / CEO : Nie boimy się wyzwań i działamy na bardzo szerokim polu. Działamy w technikach offsetowych, cyfrowych, tampodruku, sirodruku, graweru, oraz druku 3D.
Wykonujemy w tych technikach katalogi, broszury, odzież, gadżety, grafiki na witryny i samochody, litery blokowe kasetony i wiele innych

 

 

hot°: Czy możecie opowiedzieć nam o Waszych ostatnich ulubionych projektach lub kampaniach reklamowych?


Krzysztof Pietrusewicz / CEO: Ostatni czas to dla nas przygotowanie do targów nieruchomości. Dla naszych stałych klientów deweloperów, oraz firm z branży nieruchomości i architektów produkujemy kompletne targowe koncepcje dbając o spójność i ich skuteczność.


Zawsze lubimy te, wyzwania stawiane przez duże firmy produkcyjne i magazynowe gdzie od początku szukamy rozwiązań i okazuje się, że powstają nowatorskie, niedostępne wcześniej na rynku produkty.

 

 

hot°: Jakie wyzwania napotkaliście, rozwijając firmę od lokalnej działalności do firmy współpracującej z dużymi światowymi firmami jak Amazon czy Coca Cola?

 

Aleksandra Wierzbicka / COO: Vertigo jest firmą, która podejmuje zagadnienia trudne i nie boi się wyzwań. Dzięki naszej specjalistycznej wiedzy technicznej oraz zrozumieniu danego tematu udaje nam się wypracować rozwiązanie „skrojone na miarę” potrzeb klienta.

 

Naszym niewątpliwym atutem jest również wielotorowe podejście do współpracy. W zależności od zapotrzebowania klient może liczyć na fachowe doradztwo, szeroką gamę usług projektowych, najlepsze rozwiązania oraz pomoc przy montażu. Kluczową rolę w tych procesach odgrywają „właściwi ludzie na właściwych stanowiskach”. To właśnie oni stanowią największy kapitał firmy.

 

Współpraca z takimi gigantami jak Amazon czy Coca Cola znacząco wykracza czasem poza zakres samej reklamy. Wygrywamy z konkurencją właśnie tym, że jesteśmy bardzo elastyczni w " nietypowych " tematach, na które zawsze staramy się znaleźć najlepsze rozwiązanie.

 

 

hot°: Jak wyobrażacie sobie przyszłość Vertigo? Jakie są Wasze plany na najbliższe lata?

 

Aleksandra Wierzbicka / COO: W Vertigo wiemy, że jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana. Dokładnie tak samo jest w biznesie, jeśli się nie zmieniasz i nie dostosowujesz możesz za spać, albo nawet przestać się liczyć. Dlatego ciągle się rozwijamy i szkolimy, żeby być na bieżąco z nowymi technologiami. Widzimy jak blisko siebie funkcjonują obecnie działy reklamy i marketingu, a nawet często idą w parze.

 

Myślimy o powołaniu do życia kolejnej komórki w naszej firmie, odpowiedzialnej za kompleksową obsługę klientów właśnie pod kątem kampanii marketingowych. A jeśli połączymy to z naszą wiedzą i doświadczeniem z zakresu wykonania reklamy, będziemy mieć finalnie zadowolonych klientów, którzy oszczędzają swój czas i pieniądze, a na tym zależy nam najbardziej.

 

 

 

hot°: Jak wygląda proces tworzenia identyfikacji wizualnej czy innych waszych najważniejszych działań dla klienta od początku do końca?

 

Mieszko Cedro / Art Graphic Director: Proces tworzenia identyfikacji wizualnej dla naszego klienta rozpoczynamy od gruntownego zbadania rynku, konkurencji i grupy docelowej, co pozwala nam lepiej zrozumieć kontekst i charakter jego działalności. Następnie opracowujemy spersonalizowaną strategię, która odzwierciedla założone cele biznesowe i komunikacyjne.

 

Kiedy strategia jest ustalona, przechodzimy do projektowania logo oraz doboru kolorów, czcionek i grafik, które będą spójne z tożsamością marki. Po zatwierdzeniu tych wszystkich elementów przez klienta tworzymy resztę składowych, utrzymanych w zgodzie ze spójnością całej identyfikacji np. wizytówki, papier firmowy, grafiki wykorzystywane w Internecie/Social Media, czy też różnego innego rodzaju materiały reklamowe z naszej bogatej oferty, które w naszej ocenie (na bazie 15-letniego doświadczenia), będą niezbędne do skutecznego funkcjonowania marki na rynku.

 

Na końcu dokumentujemy wszystkie wytyczne dotyczące stosowania identyfikacji wizualnej i wspieramy klienta w utrzymaniu spójności marki w czasie. To proces wymagający współpracy, kreatywności i ciągłego dostosowywania się do zmieniających się potrzeb i trendów rynkowych. Ale warto, ponieważ nic nie daje nam większej satysfakcji niż długoletnia, owocna współpraca.

 

Sukces naszego klienta to również nasz sukces, który jest najlepszym motorem napędowym i motywacją do dalszego działania. Jesteśmy elastyczni w tym zakresie i nie zawsze zamykamy się w sztywno określonych ramach, czy procedurach przy każdym projekcie.

 

Staramy się, aby każdy klient niezależnie od tego, czy jest to jednoosobowa działalność, czy wielka korporacja znalazł u nas to, po co przychodzi i w rezultacie osiągnął swój cel - zgodnie z naszym motto - od projektu, do efektu!

 

hot°: Jak Vertigo balansuje między kreatywnością a skutecznością reklam?


Aleksandra Wierzbicka / COO: Balansowanie między kreatywnością a skutecznością reklam to kluczowy aspekt w strategii marketingowej, dlatego w Vertigo staramy się przede wszystkim zrozumieć naszych odbiorców. Zanim zaczniemy tworzyć reklamę, sprawdzamy kim są nasi klienci, jakie są ich potrzeby i preferencje. To pomaga dostosować zarówno treść, jak i formę reklamy do ich oczekiwań.


Jasno określamy cel reklamy, czy klient chce zwiększyć świadomość marki, zwiększyć sprzedaż czy zachęcić do interakcji ze swoją firmą. Dobrze zdefiniowany cel pomaga skupić się na skutecznych strategiach.


Szukamy nietypowych sposobów prezentacji produktów lub usług, które sprawią, że reklama będzie pamiętana, na podstawie danych zwrotnych, dostosowujemy swoje reklamy, aby były coraz bardziej skuteczne.

 

Nieustannie się uczymy, świat reklamy stale się zmienia, dlatego ważne jest, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i technologiami.
Pamiętamy, że balansowanie między kreatywnością a skutecznością reklam to proces iteracyjny, który wymaga stałego monitorowania, analizy i dostosowywania strategii w oparciu o wyniki.

 

 

hot°: Jakie rady mielibyście dla młodych projektantów i przedsiębiorców rozpoczynających swoją karierę w branży reklamowej?


Mieszko Cedro / Art Graphic Director: Kluczowe rady to: stałe kształcenie się, elastyczność wobec nowych wyzwań, cierpliwość, konsekwencja, ciekawość świata, budowanie sieci kontaktów i marki osobistej, słuchanie klientów oraz dążenie do oryginalności - wybijania się na tle konkurencji. O tym wszystkim należy pamiętać, szczególnie początku kariery, ale nie wolno zapominać na każdym kolejnym późniejszym etapie.

 

Pokrótce ta są fundamentalne zasady, których staramy się trzymać w Vertigo Studio Reklamy - w dobie rozwoju sztucznej inteligencji i nowoczesnych technologii, chyba szczególnie skupiłbym się tutaj na stałym rozwoju i efektywnym jak i efektownym wykorzystywaniu nowych możliwości, które dzisiaj mogą służyć jako pomoc i zdecydowanie ułatwić start.

 

Zmiany w branży wydają się być dość dynamiczne, dlatego już od samego początku nie można pozwolić sobie na pozostanie w tyle i trzeba mieć się na baczności z szeroko otwartymi oczami dookoła głowy.

 

Nie należy za to zapominać, że w twórczej pracy czasami warto zwolnić, dlatego nasz zespół często integruje się na weekendowych wypadach za granicę, gdzie nieco możemy odpocząć, jednocześnie nie marnując czasu - ponieważ przy okazji jako grupa pasjonatów podglądamy najnowsze trendy z branży nie ograniczając się tylko do naszego kraju. Keep your head up, just do it, sky is the limit & never give up ;)

 

 

 

Vertigo Studio Reklamy

ul. Głowackiego 31
70-238 Szczecin

tel: 504 757 110

mail: [email protected]

 

www.vsr.com.pl

www.facebook.com/vertigostudioreklamy

www.instagram.com/vertigostudioreklamy

 

 

Vertigo Studio Reklamy

Vertigo Studio Reklamy

 

 

 

Komentarze

Komentarze

Brak komentarzy.

Nie ponosimy odpowiedzialności za treść wypowiedzi zawartych w komentarzach i opiniach publikowanych przez Czytelników niniejszego serwisu. Publikowane komentarze są tylko i wyłącznie prywatymi opiniamii użytkowników serwisu. Zachowujemy oryginalną pisownię nadesłanych komentarzy.